Μερικές πρώτες σκέψεις για την δεύτερη (τηλε)διαβούλευση για το ΣΒΑΚ Παροικίας.


Εισαγωγή
Στις 27/11/2020 έγινε η δεύτερη διαβούλευση για το ΣΒΑΚ Παροικίας. Λόγω COVID 19, μέσω Ίντερνετ. Την παρουσίαση από την πλευρά των μελετητών έκανε ο κος Ευσταθιάδης. Συμμετείχαν 48 πολίτες και εκπρόσωποι φορέων.
Στην πρώτη διαβούλευση που έγινε στον Αρχίλοχο, τον Ιανουάριο του 2020, παρουσιάστηκαν οι γενικές αρχές του Στρατηγικού Σχεδιασμού. Στην δεύτερη, που ήταν έτοιμη από τον Ιούλιο 2020, αλλά καθυστέρησε λόγω κατάστασης, παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες του σχεδιασμού (που αναλυτικότατα μπορείτε να δείτε την Τεχνική Έκθεση εδώ) μέσα από μία σειρά επιγραμματικών διαφανειών με τα βασικά σημεία (μπορείτε να τα δείτε εδώ).
Στην συνέχεια, η παρουσίαση επικεντρώθηκε σε τέσσερα βασικά θέματα:
1. Εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης εκτός Ι.Χ., όπως ΜΜΜ, κυρίως όμως, την αναβαθμισμένη χρήση ποδηλάτων, ηλεκτρικών πατινιών κλπ
2. Αναβάθμιση κυκλοφορίας ΑΜΕΑΙ
ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ
3. Διαμόρφωση χώρου στάθμευσης Λεωφορείων ΚΤΕΛ στο πάρκο Αγίου Νικολάου.
4. Διαμόρφωση κόμβου Πρώην Γκίκα σε κόμβο κυκλικής πορείας (Roundabout, Ροτόντα)
Στην παρουσίαση αναφέρθηκαν επίσης: Δημιουργία ποδηλατοδρόμων, επεκτάσεις πεζοδρομίων, επέκταση ελεγχόμενης στάθμευσης, κλέισιμο Πλατείας Μ. Μαυρογένους, σύγχρονη διαχείριση των χώρων στάθμευσης και πολλά άλλα, που φαίνονται στις διαφάνειες.

Στην συζήτηση που ακολούθησε, έγιναν ερωτήσεις για τους κόμβους Γηπέδου και Λευκών, επέκταση χώρου Λιμανιού στα ΚΤΕΛ, τον Β’ Περιφερειακό, τα Τουριστικά Λεωφορεία αλλά κυρίως, για τον Παραλιακό, ο οποίος παραμένει …δρόμος, παρ’ όλη την προτεινόμενη αναβάθμιση σε μια μορφή ήπιας κυκλοφορίας.

Οι σκέψεις μας:
Α. Κόμβος Πρώην Γκίκα
Η διαμόρφωση του σε κυκλικής πορεία, μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Άλλωστε, σαν Σύλλογος το είχαμε προτείνει από το 2018.

Πρόταση ΣΒΑΚ 2020
Πρόταση ΣΒΑΚ 2020


Πρόταση Συλλόγου Παραδοσιακού Οικισμού 2018

Β. Διαχείριση χώρων στάθμευσης: Παρ’ όλο που στην παρούσα φάση δεν έγινε εκτενής ανάλυση, από τις επι μέρους ελάχιστες αναφορές (μπάρες, σύγχρονη ηλεκτρονική διαχείριση, πρόβλεψη για στάθμευση κατοίκων κ. ά.) συμφωνούμε με τους μελετητές. Μόνη παρατήρηση/αντίρρηση, ότι οι χώροι στάθμευσης επαρκούν. Επειδή το ΣΒΑΚ είναι ΚΑΙ μακροπρόθεσμο, θεωρούμε ότι δεν θα επαρκούν στο μέλλον, παρόλες τις καλές προθέσεις υποβάθμισης του ΙΧ, και πρέπει να σκεφτούμε ΚΑΙ νέες λύσεις, όπως π.χ. κάνει η Μύκονος (δείτε εδώ και εδώ) και είχαμε προτείνει και εμείς από το 2018:
«4.7. Κατ’ αρχάς έρευνα για δυνατότητα κατασκευής πολυωρόφου γκαράζ >2000 θέσεων κοντά στην Πόλη.»

2018. Πρόταση για κτίρια ικανά να στεγάσουν μεγάλο αριθμό οχημάτων, εν όψη προοπτικής απώλειας υπαρχόντων Πάρκινγκ

Για τα δίκυκλα, οι ερωτήσεις κοινού πολλές, αναφέρθηκε ότι πρέπει να βρεθούν χώροι στάθμευσης. Εμείς το 2018 λέγαμε:
«4.2. Άμεση εξεύρεση χώρων στάθμευσης δίτροχων. Δεν απαιτούνται μεγάλοι χώροι όπως για τα αυτοκίνητα και μπορούν να είναι πλησιέστερα στην Πόλη.
4.3. Παράλληλα άμεση έρευνα για ανεύρεση επιπλέον οικοπέδων, ιδιόκτητων αυτή τη φορά.»


Γ. Ποδήλατο σαν εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης και σύστημα ενοικιαζόμενων ποδηλάτων. Συμφωνούμε με τους μελετητές, αλλά επίσης συμφωνούμε ότι για να πετύχει, πέρα από την μεγάλη υποδομή που απαιτείται πρέπει να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία των Πολιτών, και να μη βλέπουν το ποδήλατο αποκλειστικά σαν παιχνίδι ή τρόπο άσκησης. Στην ζωντανή παρουσίαση παρουσιάστηκαν προβλεπόμενοι ποδηλατόδρομοι, αλλά στην Τεχνική έκθεση, αφιερώνονται 9 από τις 39 σελίδες για πλήρη και λεπτομερή ανάλυση του θέματος.

Δ. Αναβαθμισμένη προσβασιμότητα ΑΜΕΑΙ. Μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, με την παρατήρηση/προσθήκη, ότι την θεωρούμε αυτονόητη και πρέπει άμεσα η Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει τις αντίστοιχες, σχεδόν ταυτόσημες προτάσεις της Κοινότητας Πάρου και να μην χρονίζουν ξεχασμένες!



Ε. Διαπλάτυνση πεζοδρομίων-διαμόρφωση διαβάσεων. Συμφωνούμε απόλυτα. Ιδιαίτερα στην Γιάννη Πάριου, σε συνδυασμό με την δημιουργία ποδηλατόδρομου.



ΣΤ. Διαμόρφωση Χώρου Στάθμευσης ΚΤΕΛ στον Άγιο Νικόλαο Παραλίας. Το θέμα ‘αγκάθι’. Αντίστοιχες σοβαρές προτάσεις είχαν γίνει το 2003 από το Πολυτεχνείο, σαν μέρος του Master Plan, από του Λεωφορειούχους (Παρασκευόπουλος) και τώρα από το ΣΒΑΚ.
Ουσιαστικά το Πάρκο τώρα διχοτομείται, με άμεση και σοβαρή υποβάθμισή του. Θεωρούμε ότι παρ’ όλο που το θέμα μεταφοράς του ΚΤΕΛ είναι επείγον, μη αναστρέψιμες ενέργειες πρέπει να γίνουν μετά από πολλή σκέψη και διαβούλευση.

2020. Πρόταση ΣΒΑΚ


2018. Πρόταση ΚΤΕΛ, Λύση Α

2003. Πρόταση Πολυτεχνείου

Ζ. Δεύτερος Περιφερειακός, Περιφερειακός Λιβαδιών. Ο Μελετητής αναφέρθηκε μετά από ερωτήσεις, ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένος, η δε Τεχνική Έκθεση στο θέμα για τους ποδηλατοδρόμους, αναφέρει «…..Στην περιοχή αυτή (Σ.Σ. Οικισμός), σε μεταγενέστερο χρονικό ορίζοντα, θα μπορούσε να προστεθεί και η Περιφερειακή, με την προϋπόθεση της επίτευξης συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας κατά μήκος αυτής, εάν και εφόσον υλοποιηθούν οι μακροπρόθεσμες προτάσεις που περιλαμβάνουν και νέα περιφερειακή οδό που θα παρακάμπτει πλήρως την Παροικία.» 

Ο Περιφερειακός Λιβαδιών αναφέρθηκε από τον κ. Δήμαρχο, παρόλο που ο μελετητής είπε ότι δεν θα υπάρχει ουσιαστική βελτίωση.
Οπότε, παρ’ όλο που θεωρούμε και τις δύο υποθέσεις σοβαρότατες, επιφυλασσόμαστε για την επόμενη διαβούλευση.

Η. Παραλιακός (Γιάννη Πάριου)
Ο Μελετητής είπε ότι δεν θα πεζοδρομηθεί, αλλά μετά από μεγάλη ‘επίθεση’ παρατηρήσεων από Φορείς και Πολίτες, είπε ότι θα είναι ήπιας κυκλοφορίας, με πρόβλεψη για στάθμευση κατοίκων, αστυνόμευση παράνομης στάθμευσης, επέκταση πεζοδρομίων και δημιουργία ποδηλατόδρομου. Η οποία είναι σχεδόν ταυτόσημη, η πρόταση μας από το 2018:
«…2.2. Ενσωμάτωση/επικαιροποίηση των προτάσεων ανάπλασης της παραλιακής του 2011-12 σαν πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, με πρόβλεψη συστήματος για στάθμευση κατοίκων, επαγγελματιών, επισκεπτών και οχημάτων τροφοδοσίας από Αγ. Ιωάννη Πρόδρομο (Καλελέ) έως έξοδο Ποταμού Κορμού στην Παραλιακή.» και «…Πεζοδρόμηση παραλιακής με κυβόλιθους για μείωση ταχύτητας. Πρόβλεψη ποδηλατόδρομου – διαδρόμου περιπάτου – ΑΜΕΑ.»

Αναφέρθηκαν επίσης το θέμα των Τουριστικων Λεωφορείων, των Ταξί (δεν αλλάζουν θέση) και ότι πολλά από τα επιμέρους προβλήματα θα λυθούν με την επίλυση του Σχεδίου Πόλεως.

Κλείνοντας:
Παρόλο που παρόμοια οι Παροικιώτες έχουν ακούσει πολλές φορές, είμαστε επιφυλακτικά αισιόδοξοι.
Η Τοπογράφηση του πρώην κόμβου Γκίκα ήδη άρχισε χτες (28/11/2020), που πρέπει να είναι καλό σημάδι.

Σαν Σύλλογος, αισθανόμαστε δικαιωμένοι, γιατί σε πολλά ζητήματα, έχουμε ταύτιση απόψεων με τους Μελετητές. Είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι οι προτάσεις μας είναι το καλύτερο δυνατόν για την Παροικία, και γιαυτό άλλωστε, είμασταν από τους πλέον ένθερμους υποστηρικτές της πρόσληψης επαγγελματιών συγκοινωνιολόγων. Και αυτό, δυό χρόνια πρίν εμφανιστεί το ΣΒΑΚ.
Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. ΄Ηδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος!
Η Δημοτική αρχή (όποια και να είναι αυτή) επαναλαμβάνει επί σειρά ετών ότι έχει την Πολιτική Βούληση, αλλά μυστηριωδώς τίποτα δεν γίνεται.
Ελπίζουμε τώρα επιτέλους να αποβάλλει τις κακοδαιμονίες και τις σκοτεινές δυνάμεις που την κρατούν μόνιμα δέσμια και να αποδείξει ότι πραγματικά νοιάζεται για τον Τόπο μας!

Υ.Γ.
Για τρεις βδομάδες, μπορείτε να υποβάλλετε προτάσεις στους μελετητές. 
Σύνδεσμος ΕΔΩ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχετικά με την Συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Πάρου, για το Κυκλοφοριακό της Παροικίας, στις 19/1/2018

Ενημέρωση σχετικά με τους κανόνες του Παραδοσιακού Οικισμού Παροικίας Πάρου

Δελτίο Τύπου - Ευχαριστήριο διοργανωτών για την εκδήλωση της Πρωτομαγιάς στο Αγροκήπιο 2024!